Sunday, September 09, 2007

Part 2

A doua zi ne-am suit in masina si am plecat spre Milano. Drum drept, linistit, relaxant =autostrada de 3 benzi; nimeni nu folosea a 3-a banda(?!). Un Ferrari m-a depasit cu 140km/h dupa care s-a bagat linistit pe a 2a banda si a lasat-o mai moale..la 130 (?!). In schimb a trecut pe langa mine zburand si facand cu flashurile o Octavia de Romania (evident unu dintre taranii de pe autostrazile patriei scapat si el peste hotare!!).
Am nimerit in Milano intr-o zi de sarbatoare, drept urmare toata lumea avea liber...orasul era aproape pustiu, doar noi si turistii ce mai cascam ochii pe acolo. E un oras imens, dar nu coplesitor, cladirile (blocurile) nu mai inalte de 5-6 etaje, aranjate,dichisite pana la ultimul detaliu, nu erau 2 la fel. Strazile largi, marginite de copaci adevarati (nu arbusti ca pe la noi) ce umbreau trotuarul (norocul nostru...ca altfel muream de cald). Am vizitat cetatea (orasul vechi) care era o imensitate de ziduri in mijlocul orasului, dar dupa ce treceai de ziduri intrai intr-un parc imens ce cred ca putea sa gazduiasca tot orasul intr-o zi de sarbatoare.
Lihniti de foame ne-am asezat la o terasa a unui restaurant la iesirea din cetate (restaurantul era foarte elegant inauntru dar ni s-a parut mai adecvat pt tinuta pe care o purtam-pantaloni scurti si maieu- sa ramanem pe terasa. Am servit pizza si paste (altfel ce?!) facute bineinteles cu cele mai bune ingrediente (asta am observat de altfel peste tot pe unde am mancat, ca nu incercau sa se imbogateasca avand cele mai proaste ingrediente si punand pretul maxim posibil...asa cum se obisnuieste pe la noi); Dar cel mai incantata am fost de inghetata ca era facuta "de casa" cu ingrediente naturale lapte, frisca si sos de fructe= cea mai buna pe care am mancat-o in viata mea.
Cu burta plina am plecat sa bananaim prin "centru"-pe Lipscanii lor-(care m-au lasat la propriu cu gura cascata!!). Prin cele cateva magazine care erau deschise, printre care si Sephora, am observat ca preturile erau cu 20% mai mici ca la noi, asa ca halal Milano cel mai scump oras, veniti in Bucuresti sa vedeti preturi!
Am vazut Scala din Milano (unde in imaginatia mea bogata mi-am facut rezervare la cateva spectacole), dupa care am vizitat Domul pe care tre sa-l vezi cu ochii tai ca sa crezi ca exista asa ceva pe planeta Pamant. E o constructie impresionanta, cu fiecare centimetru patrat sculptat in marmura stralucitor de alba ( ce-i drept era proaspat renovata, spalata), iar inauntru ochiul meu neavizat a putut sa recunoasca niscai picturi veritabile opere de arta ( bine nu vreu sa povestesc ca am fost obligata sa-mi cumpar sal ca sa pot sa intru in catedrala..dar ce-i drept mi-am luat sal din Milano!!).

No comments: