Tuesday, January 31, 2012

Eu si Anglia


...ne-am inteles foarte bine!
Primul meu contact cu Anglia a fost de-a dreptul incantator de colorat. Din aeroport a trebuit sa iau metroul pana la Victoria Station si pe peron m-am bucurat de vederea unei multimi pestrite, dintre care un cuplu de "colonisti" (ma refer la bastinasi din coloniile engleze), ea: negresa voluptoasa, cu o rochie de vara lunga cu imprimeu galben si verde crud, pe cap avand un turban stil coc din acelasi material cu rochia si in papuci; el: camasa stil ie, pantaloni din in si sandale (precizez ca sosirea mea in Anglia a fost la sfarsitul lui noiembrie). Mi-a parut instant rau ca nu pot sa le fac poza (mi s-ar fi parut penibil!) dar nu mi-a fost jena sa ma benoclez la ei cu gura cascata de admiratie si entuziasm.
Dupa un drum curat pana in Brighton cu metroul si apoi trenul (in care mi-am lasat biletul de calatorie), cand sa dau sa ies de pe peron, hopa, bariere ca la metrou in care trebuia sa bag biletul ca sa pot iesi! Ma intorc in fuga spre tren, tocmai inchidea usile si dus a fost inapoi spre Londra! Super! Noroc cu niste baieti simpatici de la politia garii carora le-am explicat cu lux de amanunte calatoria mea, si noroc cu biletul de avion pe care inca il mai aveam asupra mea, ce sa mai! m-au crezut o buna "crestina" si m-au lasat sa ies din gara fara sa mai platesc alt bilet!
Si iata-ma ajunsa in Brighton, intalnirea cu Mazi a fost emotionanta, si vazind-o cocheta pe bicicleta ei cu cosulet, in ciuda ploii marunte, am realizat ca imaginea era perfecta! Mansarda ei micuta, calda si cu vedere la mare, pietrisul rosu de pe plaja, valurile imense si involburate, roata mare de la Brighton Peer, orasul finut aranjat de sarbatori, si cele cateva ore petrecute intr-un singur magazin de antichitati, cina luata impreuna depanand ultimele barfe din toate colturile lumii, ora de dans intr-o biserica veche, si seara incheiata cu cateva pahare de rom cu cola intr-un pub autentic, fara fum de tigara, doar cu caldura unui semineu.... o, man! o prima zi fantastica in bratele teritoriale ale batranei Doamne Anglia!

1 comment:

Lola Laura said...

e foarte faina.