Tuesday, February 17, 2009

Cartile si personalitatea

Am dat un titlu pompos ca sa sune bine...sunt satisfacuta: am citit ieri o carte. Da, am citit o carte pe nerasuflate, ce-i drept nu prea mare, de 200 de pagini, si nici prea profunda dar deajuns sa imi fure 3 ore dintr-o seara ce se anunta plictisitoare. Stiu ca nu pare mare lucru dar pt mine era o durere profunda faptul ca n-am mai gasit dispozitia, timpul si cuvintele care sa ma mai tina intinsa in pat, cu ochelarii pe nas (care maresc nitel literele astfel incat ochii sa nu mi se incetoseze spre sfarsitul cartii sa mor de oftica pt ca nu pot sa termin cartea) si cu un picior intepenit sub mine de la o pozitie proasta in care m-am uitat pe mine insami.
Suna penibil cand zic ca imi caut carti sa nu fie prea groase, ca sa le pot citii in 5-6 ore, dar in cazul meu e periculos sa imi puna cineva in mana o carte cu 2-3 volume pt ca ajung sa imi pierd toata noaptea si ziua si mesele numai ca sa termin. Stiti voi pe aia de se joaca un joc pe calculator in disperare....asa sunt eu cu cartile. Nu concep sa lasi o carte jos din mana pana la final. Nu-i inteleg pe aia de citesc prin metrou sau autobuz...wtf!! citesti 10 pagini pana la statia urmatoare si apoi inca 10 dupa 8 ore de munca??? dar ce citesti? bancuri???
Si cititul poate fi un drog..ca filmele, serialele, numai ca iti solicita mult mai mult mintea si imaginatia, si te scoate total din realitate.
Azi am fost la consultul periodic. Printre altele, in afara de faptul ca aparent sunt sanatoasa, am dat si un fel de test psihologic (acelasi ca anu trecut) cu cateva zeci de intrebari...la un moment m-a pufnit rasul. In timp ce raspundeam DA, NU, mi-am dat seama ca, la aceleasi tipuri de intrebari care erau puse sa te prinda daca minti, eu raspundeam diferit. Dar nu pt ca minteam, ci pt ca pur si simplu la fiecare intrebare imi imaginam altfel de situatie in care eu ma coport diferit.
Realizam in timp ce se derulau intrebarile ca sunt la fel de schimbatoare ca vremea intr-o zi torida de vara care spre seara se transforma intr-o ploaie furtunoasa si calda, urmata de o noapte racoroasa cu cer plin de stele.

Poetic...stiu. M-ai pe scurt: pt cei care cred in caracteristicile zodiilor "sunt in Gemeni".

No comments: