Tuesday, December 15, 2009

O calatorie intr-un film frantuzesc ( part 2 )

Day 2

Ne-am trezit de dimineata cu pofta de omleta cu carnati ( doar eu cu A. ca sclifositii aia mici vroiau sa moara de foame!!), dupa care am plecat sa votam la consulat in Lyon. Vreme placuta, un pic de frig... tocmai bine ca dupa ce ne-am facut datoria (destul de aglomerat la consulat, am stat nitel la coada!!) am facut o mica plimbare pe cheile Rohne-ului.
Duminica e o zi trista in Franta...nu munceste nimeni..si cand zic nimeni ma mir cum de mai sunt din loc in loc cafenele deschise!...in rest: pustiu.

Day 3

Prima zi singura de capul meu in Franta... zi ploioasa, picaturi mici si fine ce spalau incetisor frunzele galbui ale copacilor si asa saraciti de podoaba lor... Am decis ca trebuie sa ma acomodez incet cu atmosfera si aerul frantuz asa ca ziua am dedicat-o orasului Macon, adica loco. Dupa ce am colindat hai-hui, fara un obiectiv anume, prin cartiere de case pietruite pline de iedera uscata, parcuri cu alei de pietris, cateva catedrale asezate neostentativ in cartierele de locuinte, am ajuns printr-un noroc si in centrul orasului unde ma astepta cu geamurile aburite o cafenea. Si asa incepe obsesia mea transformata intr-un obicei : coffee and croissant.

Scrieri:
"O cafea cu lapte si un croissant langa catedrala din Macon. O braserie micuta cu acoperis de sticla prin care pot vedea cerul incetosat de o ploaie marunta... e cald inauntru si o aroma de cafea cu zumzet frantuzesc si fosnit de ziar"

Am plecat apoi sa imi continui plimbarea si acomodarea...am coborat pe chei Saone (raul care ofera localnicilor o asezare perfecta a multor cafenele...loc de relaxare si vorbaraie daia repezita de-a francezilor!)

Scrieri:
"Sunt pe malul Saone, multe lebede si trei sezlonguri, miros de tescovina si foarte multa liniste...."

Vezi poze

No comments: